Mina parfymer

Vanilla by Alyssa Ashley.
Den här är min absolut favoritaparfym! Den luktar vanilj, vaniljbakelse typ.
Alla (förutom Maria hahahaha) tycker att den luktar gott, tillochmed killar haha.
Den luktar inte för mycket heller, typ lagom.
Finns att köpa på Kicks, Ica Maxi (billigast) Lindex m.m för 170 kr ungerfär, och det är 25 ml i.

Candy från Chanel Paris.
Denna köpte jag i Turkiet, så den är fejk, men den är typ som en äkta, jag har haft den i flera år och den luktar fortfarande lika gott, och den håller länge osv.
Den luktar godiiiis, jättegott.
Vet inte vart den finns att köpa faktiskt.

Escada, vet inte vad den heter mer.
Den här har jag fått av min mamma.
Kan inte riktigt förklara vad den luktar, typ fräscht men samtidigt sött?
Vet inte vart den kan köpas.

Tommy girl från Tommy Hilfiger
Den här har jag också fått av min mamma.
Den luktar jättefrächt, kan inte riktigt beskriva doften, fräscht iaf!
Vet inte vart den kan köpas.

Poema från Lancôme
Denna har jag också fått från mamma haha.
Den luktar också fräscht, lite starkare än den från Tommy Hilfiger, men samtdigt gott!
Den luktar liiiiite som Chanel nummer 5 eller vad den heter
Vet inte vart den finns att köpa

Hypnotic Poison från Christian Dior
Gissa vem jag fått den här av? - Mamma.
Den luktar jääääättesött.
Lite blanding av sött och barnsmink?
Jag mår lite illa av den här, använder den aldrig.
Finns att köpa på kicks, vet dock inte priset?

MiNG SHU haha vet inte nå mer..
Det här var min första parfym, fick den av mamma hahahaha.
Den här luktar sjut frächt, alltså jag vet inte hur jag ska förklara, alltså som parfym brukar lukta typ?
Vet inte vart den finns att köpa.

Den här är nästan slut, fick den av mamma, men man behöver inte mycket av den!
Laura från Laura Biagiotti.
Den här luktar lite som honung smakar, fast inte alls lika sött, ta bort det söta frå honung haha.
Sen samtidigt fräsht, hahah tycker ju typ alla luktar fräscht?
Men ah, den luktar iaf jättegott!
Vet inte vart den finns att köpa, kolla på Kicks!

Glömde rotera, ah vrid på huvudet!
Vet inte vad den heter, men den kommer från Lancôme.
Det är ett test, har aldrig använt den typ.
Den luktar iaf skitgott, typ kolsyrat vatten hahahaha.
Vet inte vart den finns att köpa, men troligen på Kicks.



Det var allt gottfolkt, hoppas ni förtstod mina förklaringar haha, men om ni är nyfikna, spring in på kicks och lukta, alltså alla finns inte, men de som inte finns kanske inte finns att köpa längre, och då behöver ni inte veta va de luktar haha.

Puss!
/A


Kommentarer
Postat av: Anonym

Uu, den där vaniljparfymen.. Nää den luktar inte vanilj..;)

2012-01-18 @ 22:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0