random tankar

för bara några månader sen brydde jag mig verkligen om vad folk tyckte om mig. jag vågade inte vara mig själv, skulle göra som alla andra, tycka som alla andra, passa in helt enkelt.
sen under sommarlovet var jag mycket med hanna och elin då lärde jag mig att  jag kunde vara mig själv, jag kunde göra vad jag kände för, jag kunde säga ifrån. så de hjälpte mig att få bättre självförtroende.
jag hade även väldigt höga krav på mig själv i engelska, matte och svenska.
kände att jag skulle vara bäst, var jag inte det mådde jag dåligt. nu är det inte lika mycket så längre.
nu är jag där jag är, och jag ligger bra till i alla ämnen, det känns bra.
känner att jag inte behöver visa för alla andra att jag är bäst, att jag kan bäst.
jag gör det bästa jag kan, ja det gör jag, men jag behöver inte ligga först i matteboken längre, jag behöver inte bli klar med alla uppgifter i svenskan fortast. bara jag gör mitt bästa och att läraren ser det. ser att jag kan.
det är så skönt att tänka så, jag behöver bara göra mitt bästa, jag kan få mvg i matte, fast jag inte ligger först i matteboken, bara jag gör det jag ska och förstår. mer än så behövs inte.

lite random tankar jag kan få upp i huvudet ibland, haha, behövde få ut det bara ;)
/A

Kommentarer
Postat av: ajlinda=)

bra skrivet! :)

2011-11-14 @ 17:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0